آموزش بهینه سازی سایت از روی پیشنهادات سرویس جستجوی گوگل
آیا به پیشنهادات گوگل توجه کرده اید؟
شاید برای شما هم پیش امده باشه زمانی که میخواهید یک کلمه را در گوگل سرچ کنید وقتی یک کلمه را مینویسید یک لیست از پیشنهادات گوگل برای شما ظاهر میشه.شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا بعضی کلمات خاص و سایتهای خاص میاد اما نام سایت شما ظاهر نمیشود.در این پست به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.
برای ادامه مطلب آشنایی با پیشنهادات گوگل کلیک کنید
Introducing Search Result Suggestion by Google (Persian Language)
تصویر بالا دقیقا همان چیزی است که ما میخواهیم در مورد ان صحبت کنیم.
شاید خیلی ها دنبال این موضوع باشند که نام انها نیز در این لیست قرار بگیرد.با قزار گرفتن در لیست ظاهر شده شما به راحتی میتونید برند سازی کنید و ورودی های خود را از موتورهای جستوجو چندین برابر کنید.
قبلا اگر شما کلمه ی SEO را در گوگل جستوجو میکردید اولین کلمه ای که ظاهر میشد Seoul بود که نام شهری است در کره ی جنوبی اما از زمانی که seo checker باب شد بعد از یک و یا دو سال انها نیز به این لیست اضافه شدند و در حال حاضر در بیشتر کشورهای دنیا اگر شما کلمه ی SEO جستجو کنید حتما با کلمه ی seo checker برخورد خواهید کرد.
۳ عامل مهم در لیست نتایج پیشنهادات گوگل تاثیر دارند:
۱. ارزش کلمه در پیشنهادات گوگل
گوگل بررسی میکنه ببینینه کاربران چه کلماتی را بیشتر سرچ میکنند.انها از منابع گوناگون مانند امازون استفاده میکنند و در مورد کلماتی که در سایت انها بیشتر مورد جستجو قرار میگیرد را مورد بررسی قرار میدهند.اما توجه داشته باشید اگر شما هزاران بار یک کلمه را جستجو کنید دلیل نمیشود که گوگل ان را در قسمت پیشنهادات خود قرار دهد.جستجو کلمه باید کامل باشد یعنی کاربران بسیاری از نقاط مختلف انرا جستجو کنند.
گوگل در حال حاضر به عواملی مانند تعداد جستجو کاربران و قابل شناسایی بودن آنها توجه میکند.
۲. ارزش مکان جغرافیایی در پیشنهادات گوگل
مکان جغرافیایی که کاربران جستجو میکنند از ۲ نظر مورد توجه گوگل است:
الف ) هر چه منطقه ی جغرافیایی که پست مورد جستجو قرار میگیرد بیشتر باشد گوگل بهتر و سریع تر کلمه را شناسایی میکند و در لیست پیشنهادات خود قرار میدهد.
ب ) شاید یک کلمه خاص در یک منطقه بیشتر جستجو شود پس ممکن است ان کلمه در منطقه ی مورد نظر در پیشنهادات قرار گیرد ولی در شهری دیگر در نتایج نباشد.
۳. ارزش کلماتی که در وب به انها اشاره میشود
منظور از اشاره شدن این است که اگر کلمه ای در لیست اخبار داغ باشد و یا در دنیای مجازی این کلمه زیاد مورد استفاده قرار گیرد و کاربران توجه زیادی به ان داشته باشند گوگل توجه به ان کلمه خواهد داشت.